Oulujoen Lohikuningas

• la 26.8.2023 klo 11:4520
  • Oulujoki, Kaupungin raja, Montan voimalaitos.

Tervetuloa Oulujoen lohikuningas 2023 kisaan.

Kisa käytiin korkean veden aikaan, aurinkoisesssa säässä. Virtaukset olivat mattillisia, mutta kalat jäivät kuiten saamatta.

2024 vuoden pottiin lisätään 500€ eli palkintosumma vain kasvaa.

Kisa alkaa 12:00

Mukaan voi tulla myös myöhemmin, ilmoitus kisan järjestäjälle.  Yhteystiedot maksaneille, ilmoittautuessa annettuun sähköpostiin.

Kipparikokous Muhoksen venesatamassa ja Laukansillan veneenlaskupaikalla 11.45

Kalastaminen loppuu 20:00. Puntarijonossa viimeistään 20:30

Punnitseminen tapahtuu Muhoksen Kirkkosaaren venerannasta tai Laukansillan veneenlaskupaikalta.

Kilpailualue:

1. Moottoriveneellä kalastavat: Montan voimalaitoksen alakanavan suulta Hakkarilansaaren pohjoisreuna.

2. Soutu-uistelijat, Laukansaaren eteläreunasta Muhoksen kunnan rajalle.

Kilpailussa paremmuuden ratkaisee suurinmman yksittäisen lohikalan (lohi&taimen)paino. Lohella rajoitus 2kpl saa ottaa

Palkinnot ovat venekunnan yhteisiä. Kilpailijat vastaavat itse palkinnosta mahdollisesti aiheutuvista veroseuraamuksista. Kilpailukalat: Lohi ja Taimen

Alamitat:

Taimen 50cm eväleikattu,

rasvaevällinen 60cm

Lohi  60cm

Kalojen luovutus: Kala tuodaan punnituspaikalle kilpailun päätyttyä tai rantautumisen yhteydessä kilpailun aikana, jossa kala punnitaan kilpailijan läsnä ollessa punnituspaikalla. Lähtöpaikka on ainoa rantautumispaikka. Kaikki kala luovutetaan ja punnitaan pyöreänä. Kalat verestettevä välittömästi ne saatuaan.

Pyyntitavoista on sallittu: Moottoriuistelu ja vetouistelu soutaen.

Vapojen määrä: neljä (4)vapaa saa olla kerralla vedossa

Kielletyt apuvälineet: plaanarien käyttö kielletty

Kelluntavälineet ovat pakolliset ja ne on jokaisen kilpailijan järjestettävä itse. Kilpailijat osallistuvat kilpailuun omalla vastuullaan.

Venekuntien miehistön määrää ei ole rajoitettu.

Rantautuminen: Kilpailijoilla on kilpailun aikana oikeus rantautua vain lähtöalueella, Pakottavassa tapauksessa, rantautuminen vain valvojan läsnä ollessa.

Kilpailuveneiden kohtaaminen joella on kielletty, etäisyys on oltava vähintään 10 metriä.

Ilmoittautuminen: Kilpailuun ilmoittautuminen 22.8 mennessä 30e maksettuna tilille:

Saaja: Muhoksen virkistyskalastajat ry

Tili: FI62 5490 0720 0715 76

Viesti: oma nimi

Summa: 30€

Paikanpäällä, käteisellä ,osallistumismaksu 45e

Lopettamisilmoitus: Kilpailijoiden on rantauduttava lähtöpaikalle lopettamisajankohtaan mennessä, kilpailukortti jätettävä kilpailun valvojalle. Samoin keskeyttämisessä on tärkeää jättää kilpailukortti valvojille turhan etsinnän pois eliminoimiseksi. Kilpailijoiden on oltava rannassa klo 20 ja punnitus jonossa viimeistään 20.30.

Protesti: Protestin jättöaika on ½- tuntia kilpailutulosten julkaisemisesta. Protestimaksu 50€. Kilpailun jury käsittelee protestit, juryyn kuuluu kilpailun järjestäjä ja yksi ennalta arvottu venekunnan jäsen/jäsenet kilpailijoiden edustajana. Protestin kohdistuessa juryyn arvottuun venekuntaan, arvotaan uusi edustaja.

Luvat: Kilpailijoilla tulee olla valtion ”kalastuskortti”.

Sääntömuutokset: Järjestäjällä on oikeus sääntömuutoksiin

Kilpaileminen tapahtuu omalla vastuulla.

Palkinnot

Osallistumismaksuista jaetaan 70% palkintoina. Jos kisa saa sponsoreita, palkintosumma kasvaa.

Jos kilpailussa ei saada yhtään mittakalaa, siirtyy palkintopotti seuraavan vuoden pottiin.

Kilpailun järjestäjänä toimii Muhoksen virkistyskalastajat ry.

Muita toimijoita

Laitasaaren osakaskunta ja Muhoskylän kalastuskunta